Regeneracja wtryskiwaczy Radom
Dla klientów z Radomia i okolic oferujemy usługę regeneracji wtryskiwaczy. Jeżeli szukasz serwisu, który ma doświadczenie, jest terminowy, gwarantuje rzetelną naprawę - zgłoś się do Dekar. Mamy doświadczenie w przywracaniu sprawności częściom samochodowym. Zamiast inwestować spore sumy w zakup nowych spryskiwaczy, pozwól, aby doświadczeni profesjonaliści ocenili ich stan. W większości przypadków możliwa jest naprawa, dzięki której wtryski będą działały nienagannie – zupełnie jak nowe! Stawiamy na nowoczesne technologie, dzięki czemu możemy przeprowadzić dokładną diagnostykę. Wieloletnie doświadczenie wraz z imponującą wiedzą stanowią gwarancję tego, że sprawnie podejmiemy się naprawy nawet największej usterki. Zadbamy o to, aby elementy układu zasilania paliwem działały bezawaryjnie przez długi czas, co przełoży się na komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00.
Czym są wtryskiwacze? Na czym polega regeneracja wtryskiwaczy?
Wtryskiwacze to elementy układu paliwowego silnika, które odpowiadają za dozowanie paliwa do komory spalania. Wtryskiwacze występują w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. W silnikach benzynowych wtryskiwacze są odpowiedzialne za rozpylenie paliwa w komorze spalania. Dzięki temu paliwo miesza się z powietrzem w bardziej efektywny sposób, co prowadzi do poprawy wydajności silnika i zmniejszenia emisji spalin. W silnikach wysokoprężnych wtryskiwacze są odpowiedzialne za wtrysk paliwa pod wysokim ciśnieniem do komory spalania. Dzięki temu paliwo ulega samozapłonowi, co prowadzi do rozpoczęcia procesu spalania. Regeneracja wtryskiwaczy to proces przywracania ich do stanu fabrycznego. Proces ten może być przeprowadzony na dwa sposoby:
- regeneracja chemiczna - polega na czyszczeniu wtryskiwaczy za pomocą specjalnych środków,
- regeneracja mechaniczna - polega na demontażu wtryskiwaczy i wymianie lub naprawie zużytych lub uszkodzonych elementów.
Kiedy regenerować wtryskiwacze? Wtryskiwacze należy regenerować, jeśli występują następujące objawy:
- niska moc silnika,
- nierówna praca silnika,
- czarny dym z rury wydechowej,
- wysokie zużycie paliwa.
Koszt regeneracji wtryskiwaczy zależy od rodzaju wtryskiwaczy, stopnia ich zużycia oraz metody regeneracji. Regeneracja chemiczna jest zazwyczaj tańsza niż regeneracja mechaniczna.
Dlaczego regeneracja pomp wtryskowych w samochodach ma sens?
Pompa wtryskowa to element układu paliwowego silnika wysokoprężnego, który odpowiada za dostarczanie paliwa pod odpowiednim ciśnieniem do wtryskiwaczy. Jej prawidłowe działanie jest niezbędne do zapewnienia dobrej wydajności silnika i zmniejszenia emisji spalin.
Główne zalety regeneracji pomp wtryskowych:
- mniejsze koszty - regeneracja pompy wtryskowej jest zazwyczaj tańsza niż jej wymiana,
- dłuższa żywotność - regenerowana pompa wtryskowa może działać przez wiele lat,
- mniej zanieczyszczeń - regenerowana pompa wtryskowa emituje mniej szkodliwych substancji do atmosfery.
Regeneracja pompy wtryskowej to rozwiązanie, które ma wiele zalet. Jest to tańsze rozwiązanie niż wymiana pompy, a dodatkowo może wydłużyć jej żywotność i zmniejszyć emisję spalin. Oto kilka dodatkowych korzyści wynikających z regeneracji pomp wtryskowych:
- mniejszy hałas - regenerowana pompa wtryskowa pracuje ciszej niż pompa zużyta,
- mniej wibracji - regenerowana pompa wtryskowa generuje mniej wibracji niż pompa zużyta,
- mniejsze ryzyko awarii - regenerowana pompa wtryskowa jest mniej podatna na awarie niż pompa zużyta.
Do czego może doprowadzić uszkodzona pompa wtryskowa?
Przemyślana regeneracja pomp wtryskowych będzie miała duży wpływ na bieżące funkcjonowanie pojazdu. Jeśli pompa wtryskowa ulegnie awarii, może to doprowadzić do wielu problemów. Wśród najważniejszych możemy wymienić wysokie zużycie paliwa, które obciąży nasz budżet i na pewno mocno wpłynie na ograniczenie jazdy samochodem. Uszkodzona pompa wtryskowa może również doprowadzić do nierównej pracy silnika, a także do jego uszkodzenia. Uszkodzenie silnika będzie generować duże koszty naprawy.
Oferujemy również taką usługę, jak diagnostyka komputerowa Radom.
Naprawa i testowanie wtryskiwaczy znanych marek
W Dekar naprawiamy i testujemy wtryskiwacze popularnych marek w branży motoryzacyjnej:
- Bosch i Delphi,
- 1-sprężynowe i 2-sprężynowe,
- Common Rail cewkowe,
- innych firm – pod warunkiem występowania części zamiennych na rynku.
Common Rail BOSCH (pierścień uszczelniający i oring cewki w cenie) |
170 zł |
Common Rail DELPHI |
140 zł |
2-sprężynowe |
135 zł |
1-sprężynowe |
50 zł |
Usługa zawiera rozkręcenie, mycie w myjce ultradźwiękowej, złożenie, regulację i test. Wymiana uszkodzonych elementów jest dodatkowo płatna.
Dodatkowo czyścimy i testujemy wtryskiwacze:
- 1-sprężynowe i 2-sprężynowe,
- Common Rail Denso, Siemens (VDO) – są nienaprawialne ze względu na brak technologii i części zamiennych,
- Common Rail Bosch, Delphi,
- cewkowe – zalecana regeneracja,
- piezoelektryczne – brak technologii naprawy,
- pompowtryskiwacze grupy VAG (VW, Audi, Skoda, Seat).
Common Rail cewkowe (DENSO, SIEMENS) |
80 zł |
Common Rail piezoelektryczne |
80 zł |
Pompowtryskiwacze VW |
80 zł |
Usługa płatna z góry zawiera mycie końcówki w myjce ultradźwiękowej, mycie chemiczne oraz test.
Common Rail BOSH
- test poprawności działania cewki na urządzeniu CRU 2 firmy Zapp Diesel Tech
- demontaż wtryskiwacza na części i podzespoły
- optyczna weryfikacja uszkodzeń przy użyciu mikroskopu cyfrowego
- czyszczenie wszystkich elementów wtryskiwacza metodą ultradźwiękową
- wymiana uszczelnień wewnętrznych na nowe oryginalne części firmy Bosch (w cenie usługi)
- montaż części i podzespołów wtryskiwacza z użyciem specjalistycznych narzędzi i technologii firmy Bosch
- w razie potrzeby wymiana uszkodzonych elementów wtryskiwacza (koszt części dodatkowo płatny)
- regulacja odpowiednich dawek wtryskowych
- test komputerowy po naprawie z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych na urządzeniu BOSCH EPS-200
- wysokociśnieniowy test szczelności z pomiarem przelewu bez wysterowania wtryskiwacza
- pomiar dawki wtryskowej i przelewu przy pełnym obciążeniu
- pomiar dawki wtryskowej przy częściowym obciążeniu i na biegu jałowym
- pomiar dawki pilotażowej
- test rozpylania wtryskiwacza na urządzeniu Zapp Diesel Tech
Common Rail DELPHI
- test poprawności działania cewki na urządzeniu CRU 2 firmy Zapp Diesel Tech
- demontaż wtryskiwacza na części i podzespoły
- optyczna weryfikacja uszkodzeń przy użyciu mikroskopu cyfrowego
- czyszczenie wszystkich elementów wtryskiwacza metodą ultradźwiękową
- uszczelnienie wewnętrzne poprzez wymianę oryginalnego zaworu Delphi (koszt części dodatkowo płatny)
- montaż części i podzespołów wtryskiwacza z użyciem specjalistycznych narzędzi
- w razie potrzeby wymiana uszkodzonych elementów wtryskiwacza (koszt części dodatkowo płatny)
- regulacja odpowiednich dawek wtryskowych
- test komputerowy po naprawie z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych na urządzeniu BOSCH EPS-200
- wysokociśnieniowy test szczelności z pomiarem przelewu bez wysterowania wtryskiwacza
- pomiar dawki wtryskowej i przelewu przy pełnym obciążeniu
- pomiar dawki wtryskowej na biegu jałowym
- test rozpylania wtryskiwacza na urządzeniu Zapp Diesel Tech
2-sprężynowe
- demontaż wtryskiwacza na części i podzespoły
- optyczna weryfikacja uszkodzeń przy użyciu mikroskopu cyfrowego
- czyszczenie wszystkich elementów wtryskiwacza metodą ultradźwiękową
- montaż części i podzespołów wtryskiwacza z użyciem specjalistycznych narzędzi i technologii firmy Bosch
- w razie potrzeby wymiana uszkodzonych elementów wtryskiwacza (koszt części dodatkowo płatny)
- regulacja obu ciśnień otwarcia wtryskiwacza
- test po naprawie na urządzeniu BOSCH EPS-100
- badanie szczelności kompletnego wtryskiwacza
- badanie szczelności końcówki wtryskiwacza
- badanie szczelności prowadzenia iglicy rozpylacza
- pomiar ciśnienia otwarcia
- badanie kształtu strugi rozpylania
- badanie chrypienia
- test komputerowy po naprawie z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych na urządzeniu BOSCH EPS-200
- pomiar ciśnienia otwarcia pierwszego stopnia
- pomiar ciśnienia otwarcia drugiego stopnia
1-sprężynowe
- demontaż wtryskiwacza na części i podzespoły
- optyczna weryfikacja uszkodzeń przy użyciu mikroskopu cyfrowego
- czyszczenie wszystkich elementów wtryskiwacza metodą ultradźwiękową
- montaż części i podzespołów wtryskiwacza z użyciem specjalistycznych narzędzi i technologii firmy Bosch
- w razie potrzeby wymiana uszkodzonych elementów wtryskiwacza (koszt części dodatkowo płatny)
- regulacja ciśnienia otwarcia wtryskiwacza
- test po naprawie na urządzeniu BOSCH EPS-100
- badanie szczelności kompletnego wtryskiwacza
- badanie szczelności końcówki wtryskiwacza
- badanie szczelności prowadzenia iglicy rozpylacza
- pomiar ciśnienia otwarcia
- badanie kształtu strugi rozpylania
- badanie chrypienia
Czyszczenie i testowanie
Sprawdź, co obejmuje proces czyszczenia i testowania wtryskiwaczy:
- mycie końcówki wtryskiwacza metodą ultradźwiękową,
- wewnętrzne czyszczenie wysokociśnieniowe z użyciem specjalistycznego detergentu, z wysterowaniem wtryskiwacza, usuwające rozkruszone zabrudzenia pozostałe, po czyszczeniu ultradźwiękowym i ciężkie do usunięcia osady,
- pomiary obwodu elektrycznego wtryskiwacza,
- test elektroniczny na urządzeniu Zapp CRU 2 z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych,
- test rozpylania,
- test obwodu elektrycznego wtryskiwacza: rezystancja, indukcyjność, pojemność (parametry zależne od rodzaju wtryskiwacza),
- test szczelności,
- test ciśnienia otwarcia wtryskiwacza Common Rail przy podaniu sygnału wysterowującego,
- kilkupunktowy test dawek wtryskowych i przelewów w pełnym zakresie obciążeń,
- pomiar dawkowania wtryskiwacza z wysterowaniem wielu dawek jednocześnie, np. dwie dawki pilotażowe, dawka główna, dwa dotryski.
Nie zwlekaj dłużej i już dziś przekonaj się, że specjaliści z serwisu Dekar z Radomia wiedzą wszystko o regeneracji wtryskiwaczy. Umów się z nami – wspólnie ustalimy dogodny termin.